שיווק השירות לשוק הרכב

מהלך שיווק השירות שנעשה בהצלחה מרובה עבור אגף מערך השירות והחלפים של קבוצת לובינסקי במהלך 3 השנים האחרונות.

 

מטרת מהלך השיווק הייתה מיסוד רשת השירות כרשת שירות קימעונאית מנוהלת ואחידה לצד ביצוע של עבודת שיווק רשתית כאינטרגטור שיווקי המניע את תהלכי שיווק השירות בשיתוף עם מחלקת השיווק של הקבוצה.

 

בנוסף מהלך העבודה כלל גם ביצוע של מהלכי שיווק מקומיים עבור מרכזי השירות ברדיוס העבודה של כל אחד מהם.

 

מהלך העבודה כלל ביצוע של השלבים הבאים:


1. מיסוד רשת השירות כרשת קימעונאית ממותגת ועידוד טיפול בחלפים מקוריים:


- מיסוד נאמנות לקוחות רשתית - קביעת מעגל חיי הלקוח ברשת השירות והתאמת התקשורת השיווקית עבורו משלב רכישת הרכב , צריכת השירות לרכב ועד לרכישה הבאvה.
- מיסוד רשת השירות כרשת קימעונאית ממותגת ואחידה לרבות, קביעת אמות מידה רשתיות שיווקיות אחידות, מיסוד נראות שיווקית וקביעת מדיניות מבצעים רשתית שנתית שמטרתה לעודד טיפול בחלפים מקוריים, שימור לקוחות ומשיכת לקוחות חוזרים ונוטשים.
- מיתוג רשת השירות - ביצוע שפת שיווק אחידה לרשת ולאחר מכן הקמת סל עזרי שיווק ממותג לפי שפת המותג והשירות הכולל את כל צרכי השיווק והשירות של מרכזי השירות לביצוע של משלוח רשתי ופרסונלי.
- הטמעת פרויקטים שיווקיים רשתיים כגון פרויקט NFS , YCD ו הקמת אתרי אינטרנט לכל אחד ממרכזי השירות והטמעת ביצוע שיווק חברתי באינטרנט למרכזי השירות.

 

2. ניהול מערכי CRM ושימור לקוחות :


הקמה של תוכנית שיווק מקומית עבור כל אחד ממרכזי השירות ליישום של השלבים הבאים :


- הדרכה לביצוע נכון של טיוב נתוני מרכז השירות - 3 שנים אחורה ככלי מכירתי .
- מהלכי שימור לקוחות( CRM ) לאורך מעגל חיי המוצר והשירות בשימוש בשיווק מנוהל מאגרים (DBM) לקידום ומיסוד זימון תורים, זימון לביצוע טסטים, טיפולים ובקרת איכות.
- שילוב מערכי שיווק רב ערוצי פרסונלי כגון: דיוור ישיר / שיווק אלקטרוני/ שיווק סלולרי.
- בניית תשתית למועדון נאמנות לקוחות לביצוע עצמי או לביצוע באמצעות חברה מתמחה.
- יזום שיתופי פעולה ומהלכי קד"מ אזוריים לשימור לקוחות ומשיכת לקוחות חדשים.


3. קידום מכירות במרכזי השירות :


הקמה של תוכנית שיווק מקומית עבור כל אחד ממרכזי השירות ליישום של השלבים הבאים :


- הדרכה מעשית על עבודת השירות המוכר:
• זיהוי צרכים והזדמנויות בשירות המוכר.
• טיפול בהתנגדויות מכירה.
• שיטות לביצוע Up Sale בהתאם לערכי השירות המוכר.
• שיטות לביצוע Cross Sale בהתאם לערכי השירות המוכר .
• שיטות ליצירת נאמנות לקוחות כחלק ממהלך השירות המוכר.
הדרכת המכירות תכלול את כל צוות מרכז השירות מרמת מנהל / יועצי שירות ועד המזכירות.
- הקמה והטמעת מהלך NFS סוחרים במיסוד שת"פ וקד"מ בין מרכזי השירות לחברות הליסינג וסוחרי הרכב הגדולים המוכרים רכב יד 2.
- יצירת מהלכי שיווק לעידוד נאמנות לקוחות לרכישה חוזרת.
- ביצוע מהלכי שיווק השירות לעידוד צריכת השירות הבאה ללקוחות NFS ואחרים.
- שיטות לטיפול והשבת לקוחות נוטשים.
- פיתוח עסקי - הקמה ו/או הרחבה של סל מוצרים משלים למכירה במרכז השירות.

 

4. גיוס לקוחות חדשים :


הקמה וביצוע תוכנית שיווק לרשת השירות ולכל אחד ממרכזי השירות לביצוע:


- גיוס B2B של ציי רכב קטנים (שלא בליסינג) לרבות מתן שירותי טלמיטינג לקביעת פגישות מכירה לצוות מרכז השירות .
- מהלכי שיווק , קד"מ ושיווק ישיר לגיוס לקוחות פרטיים חדשים ברדיוס מרכז השירות.
- ימי מכירת רכבים על ה"ליפטים " במרכזי השירות ללקוחות מרכזי השירות.
- מיסוד השת"פ והקשר העסקי שיווקי בין מחלקות המכירה והטרייד אין למרכזי השירות.
- פיתוח תחום פחחות ומרכב במרכז השירות אל מול לקוחות קיימים ובפריסה אזורית.
- מתן שירות משרד שיווק אחורי רשתי לביצוע רעיונאות וכתיבה שיווקית כנדרש בהתאם לערכי מותג היצרן.

שיווק-מערכי.png