תוכנית שיווקית אסטרטגיה שיווקית ופיתוח עיסקי

גיבוש תוכנית שיווקית עסקית אם אסטרגיה שיווקית הינו הצעד הראשון בתהליך העבודה השיווקי היומיומי המבוצע עבור כל לקוח של 'סינרגיה ועוד - מחלקת שיווק משלימה לחברות'.

תהליך בניית תוכנית שיווקית עסקית תחילתה בבניית אסטרגיה שיווקית וביצוע הגדרה שיווקית עסקית למוצר או השירות המיועד להימכר, והמשכה בבחינת צרכים ומטרות עסקיות, בדיקת שווקי יעד, ביצוע לקוח סמוי - מתחרים, סקרי לקוחות קיימים ובחינה ארגונית של מערך השיווק והמכירות המיועד ליישום של המהלך .

תוכנית שיווקית עסקית מגדירה אסטרגיה שיווקית על עסקית וטקטיקות שיווק מעשיות לביצוע יומיומי של מהלכי שיווק זאת בקצב ובשיטה הנכונה להתפתחות העסקית ולתקציב פרוגרסיבי המיועד למהלך.


תוכנית השיווק העסקית ובניית אסטרגיה שיווקית תוכל לכלול בין השאר את השלבים הבאים:

שלב א' - ביצוע בדיקת היתכנות שיווקית עסקית :


1. ביצוע הגדרה שיווקית מחודשת לקווי המוצרים ו/או השירותים המיועדים השיווק ומכירה.


2. הגדרת שווקי ופלחי יעד בהתאם למעגל חיי המוצר / שירות ובהתאם לצרכים המכירתיים של כל פלח יעד בחלוקה ללקוחות סופיים, משתמשים, משפיענים, מחליטנים ומחוללי עסקים.


3. בדיקת סביבת המשימה הכוללת ניתוח חומרים שיווקיים הקיימים בחברה, בדיקת מתחרים ומגמות שוק, ניתוח צרכי לקוחות וביצוע מדגם לקוחות / מחוללי עסקים, לפי הצורך ביצוע מהלך לקוח סמוי – מתחרים ועוד.

4. בחינת הערך השיווקי הנתפס והסינרגיה בין שירותי ומוצרי חברתכם עבור פלחי היעד השונים.

5. בדיקת התאמת המוצר לשווקי היעד צרכי לקוחות לרבות ביצוע מחקר אסטרגיה שיווקית בקרב מחוללי עסקים ומומחים לפלחי היעד השונים להתאמת לרבות בחינת הערך השיווקי הנתפס עבור שווקי היעד ופלחי הלקוחות השונים.

6. לפי הצורך ניהול ביצוע מחקר שוק לקוחות סופיים שיוכל להתבצע באופן של קבוצות מיקוד ו/ או מחקר וסקרים כמותי כדוגמת סקרי אומניבוס וכו'. (עלות ביצוע קבוצות מיקוד ו/או ביצוע סקרים כמותיים תתומחר בנפרד).

7. יישום מודל S.W.O.T לגיבוש טענות מכירה ייחודיות ( USP) וליצירת בשורה שיווקית חדשנית לכל אחד מקווי המוצרים ו/או השירותים עבור כל אחד מפלחי היעד השונים.


שלב ב' - גיבוש תוכנית שיווקית עסקית ובניית אסטרגיה שיווקית :

1. קביעת אסטרגיה שיווקית על עסקית והתאמת חוקי המיתוג למהלך השיווקי.


2.
קביעת שפת שיווק והתאמת מסרים שיווקיים מכירתיים בהתאם לערכי המותג ולמטרת יצירת מיצוב ובידול לסל השירותים ו/או השירותים המשווק.


3.
התאמת אסטרגיה שיווקית ללקוחCRM - Customer Relationship Management (טווח קצר/ארוך) ליישום במערך השיווק והמכירות החל במיסוד ממשק משרד קדמי / אחורי ממוחשב, גיבוש יחסי שיווק עם קהל היעד עד למכירה, ביצוע Up Sale, מתן שירות לאחר מכירה, טיפוח נאמנות לקוח ומיסוד מדיניות לתגמול לקוחות ממליצים.


4.
תזמון תמהיל מערכי שיווק פונקציונאליים משלימים שיבוצע בהתאם להתפתחות המהלך העסקי. תמהיל השיווק יוכל לכלול יצירת עזרי שיווק , ביצוע מהלכי שיווק חברתי ,שיווק אלקטרוני, שיווק ישיר רב ערוצי , יחסי ציבור, יצירת עזרי שיווק, כנסי מכירות, השתתפות והופעה באירועי קד"מ ותערוכות, תמהיל פרסום וכו'.


5.
לפי הצורך - יצירת גיליון תקציבי חשבונאי למהלך העבודה שיכלול: פירוט הוצאות שיווק ואחרות הנדרשות למהלך, חישוב נק' איזון ומהלך ההגעה לרווחיות .


6.
לפי הצורך הגדרת מבנה ארגוני למערך השיווק והמכירות לרבות ביצוע הגדרות תפקיד, קביעת נהלי עבודה , שילוב מערכות מידע וכו'


7.
קביעת שלבי עבודה ולוח זמנים לתפעול וביצוע של תכנית השיווק.


8.
קביעת יעדי מכירה ומטרות איכותיות לטווח קצר וארוך וגיבוש תחנות ומועדים להערכה ובקרה לרבות פריסת תכנית מכירות חודשית.

תהליכי פיתוח ארגוני

כחלק ממהלך גיבוש תוכנית השיווק העסקית ובניית אסטרטגית העל וטקטיקות השיווק מבוצע ניתוח של הפן הארגוני

שילוב מערכות ERP ו CRM

חלק נוסף בתהליך גיבוש תוכנית השיווק העסקית ובניית אסטרטגית העל וטקטיקות השיווק הוא ביצוע ניתוח צורכי המחשוב בחברתו של הלקוח  

לקוח סמוי וסקרי לקוחות

חלק עיקרי בשלב בניית תכנית השיווק במסגרת הייעוץ השיווקי , הפיתוח העסקי והפיתוח הארגוני עבור בניית קידום מכירות