ניהול מדיה חברתית לעסקים – האם ניתן לעשות זאת באופן עצמאי?

מה זה בכלל ניהול מדיה חברתית לעסקים?

נשאלת השאלה: מה זה בכלל ניהול מדיה חברתית לעסקים?

הרשתות החברתיות בימנו הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו הפרטיים והחברתיים,  לטוב ויש אומרים גם לרע.

גם חברות עסקים רבים מודעים לכוחן העולה ומתעצם של הרשתות החברתיות, כפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וטוויטר. הן מודעות ליכולתן של הרשתות החברתיות לאסוף מידע על הגולשים ולהציג בפניהן חומר שיווקי המתאים ספציפית לגולשים.

בדרך זו, גם הפרסום ברשתות החברתיות הופך להיות ממוקד ומדויק יותר, כמו גם הקניית הערך לגולשים על-ידי פרסום כתבות תוכן ופוסטים רלוונטיים, פרסומים המשווקים בדרך עקיפה (אך לעיתים לא פחות יעילה) את העסקים המפיצים תוכן רלוונטי לגולשים.

ניהול חיצוני של מדיה חברתית לעסקים הנו אופציה לחברות ולעסקים אלו. הכווה היא שהוא מתבצע על-ידי חברה חיצונית לעסק, הפועלת בשם העסק ומנהלת עבורו את הפעילות במדיות החברתיות המתאימות לאותו עסק.

לתחום הניהול של מדיה חברתית ע"י חברה חיצונית קיימים שמות נרדפים רבים שכולם אחד: ניהול סושיאל מדיה, משרד שיווק דיגיטלי, או משרד פרסום דיגיטל. לעיתים החברה החיצונית לעסק תבצע אך ורק ניהול קמפיינים, לעיתים היא תבצע רק כתיבת והפצת תכנים אורגניים ולעיתים תבצע שילוב של שניהם- הכל לפי הצורך והתקציב של אותו עסק.

ניהול תוכן ומדיה באופן עצמאי

חברות ועסקים רבים מתלבטים בשאלה האם אפשרי ניהול תוכן ומדיה חברתית באופן עצמאי? היתרון המרכזי הנו ברור: החיסכון בעלות הוצאת הניהול לחברה מקצועית חיצונית.

יש עסקים וחברות המצליחים לנהל עצמאית את הפעילות במדיה החברתית. הדבר אפשרי, אולם כמו בהרבה תחומים בחיים אין "שחור ולבן".

הדבר תלוי בכמה פרמטרים כמו תחום הפעילות של העסק, הרלוונטיות של הפעילות במדיות החברתיות לאותו עסק, התחרות הקיימת לעסק ברשתות החברתיות, גודל פלח השוק הרלוונטי לאותו עסק, נוכחותו ברשתות החברתיות, קיום "פונקציה" מתאימה בעסק לניהול הפעילות במדיה וכך הלאה.

יתרונות של ניהול המדיה ע"י חברה במיקור חוץ

במידה וחברה או עסק בחרו בחברה מקצועית במיקור חוץ לניהול המדיה היא תהנה מכמה יתרונות בולטים. הראשון הנו המקצועיות שבניהול המדיה ע"י גוף מקצועי ש"חי" את העולם הזה, מעודכן בקצב הגדול של השינויים החלים בו, ויודע לשפר "תוך כדי תנועה" את האפקטיביות של קידום העסק ברשתות החברתיות.

בנוסף, ניהול המדיה מחייב עקביות רב והשקעת זמן רב, לעיתים אפילו יומיומי, הן בתחום ניהול קמפיינים והן בתחום ניהול וכתיבת תכנים שיווקיים ומדידת האפקטיביות שלהם לאורך זמן, זמן שלא תמיד קיים לחברות ועסקים.

בנוסף, חברה מקצועית תדע לייעץ ללקוחותיה מניסיונה המצטבר על המדיה הנכונה לשיווק העסק, על תדירות הפרסומים, על התקציבים הנדרשים וכו. בכך עשויים להיחסך כספים רבים לעסקים הנעזרים בה, סכומים שהיו יורדים לטמיון במידה ולא היה ניתן ייעוץ מקצועי שכזה.

בשוק ישנן חברות רבות לתחום ניהול תוכן ומדיה חברתית, ולעומת זאת אין חברות רבות המנהלות את כלל השיווק של העסק במיקור חוץ.

לחברה חיצונית המנהלת את כלל הפעילות השיווקית של העסק יש יתרון בכך שהיא יוצרת סינרגיה מלאה בכל פעולות השיווק של העסק, הן באונליין והן באופליין, ובכך התוצאות הרבה יותר צמודות לפעילות השיווקית של העסק היומיומית של העסק, ובכך התוצאה אפקטיבית ומשופרת הרבה יותר

לקבלת הצעה מחיר ופרטים נוספים על ניהול מדיה חברתית לעסק – השאירו כאן פרטים כעת!

ניהול מדיה חברתית

ניהול מדיה חברתית